Wednesday, August 6, 2008

Si Puteri dan Jejaka Ranum.


Al kisah suatu cerita..wujudlah seorang anak raja...puteri la seben0rnye..bukan anak jantan. Seorang gadis yang ranum jue. Malangnya si dia masih belom berteman sehingga ke saat ini menjangkau umurnya yang agak2 ranum layak juge la ade temannye.

Dipanjangkan ceriteranya, setiap saat si puteri mengenang kisahnya yang masih belum berteman, namun dek kelincahan dan keriangan membuat kec0h dia tidak terjejas dek kisah hidupnya itu. Namun apabila melangkah masuk ke rumah barunya bersama teman rumah dan biliknya yang mestilah baru juge(kebanyakkan dah ada pakwe)dia kembali tersesak dek seat sebelah dalam wayang masih belum dimiliki kekasih bergelar 'buah hati pengarang jantung.'

Sayugia dia bukan la hodoh bak intan terpilih(sblm dia jd cun)atau beast yg kena sumpahan. Orgnye manis jue, tahi lalat di pipi bak maRilyn Monr0e gitu. Suaranya sedap bak buluh betung..eh buluh perindu. Orgnye baik..mudah mesra dGn sesiapa sahaja tapi ada satu penyakit yang agak pelik iaitu lari apabila ada 0rg jatuh hati sama dia..aduhh..biar penat dan jerih pelbagai nasihat diberi..dia tetap ada tidak dapat duabati jue..

Benar la kate orang2 tua, manusia berubah..akhirnya anak raje ini akhirnya memulakan langkah awalnya apabila sudah berpenat lelah menunggu si jejaka ranum yang telah berjaya menambat hatinya tidak langsung tergerak sedikit p0n langkah. Namun kisahnya amat la menyayat hati kerana si jejaka ini amatlah 'lembapnye', terguris luka jue juga hati sang puteri kerana masih tidak juga2 paham niat di hatinya. Si puteri lalu mengambil langkah drastik dengan memulakan ajakan keluar date untuk pertama kali dalam hidupnya. Biar setebal mana malunya sudah tidak di ambil kisah kerana dia tahu betapa selama 23 tahun dia hidup dengan bayangan ngeri terlepas keretapi x sudah2..lalu menyesal x sudah2 jue..

Hati si puteri berbunga-bunga kerana ajakan date pertama diterima dengan segan silu si jejaka. Hari yang ditunggu bakal tiba..dan debaran hati semakin bertambah speed..baju sudah dipilih..kasut..gaya...bila...dmana...semua sudah di set..Apa bakal terjadi? Kita tunggu kisahnya nanti..hahaha~

2 comments on "Si Puteri dan Jejaka Ranum."

buc on August 9, 2008 at 10:34 AM said...

siapakah puteri tersebut???hahahaha..

cik intan on August 10, 2008 at 8:55 AM said...

milik siapakah puteri itu....woot woot! hahahah...siot ko!

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Followers

 

Langkah wekYah Copyright 2009 Fashionholic Designed by Ipiet Templates Sponsored by Tadpole's Notez