Monday, August 11, 2008

Kisah si Puteri II


Haaa..mesti x sabar2 nak tau al kisahnya tentang puteri dan 'date' nye kan..Beginilah kisahnye;

Setelah melalui pelbagai rintangan dan halangan dari campurtangan pelbagai pihak, si puteri akhirnya bertemu jue la si putera idaman di satu pusat membeli belah di Bangsar. Puteri berdandan dengan sungguh cutenye untuk memikat hati jejaka idaman hati dan begitu jue la jejaka idaman yang sungguh segak bergaya untuk menyenangkan hati si puteri. Maka bermula la pertemuan dua hati ini untuk memahami dan melalui hari seharian bersama.

Hati si puteri berbunga-bunga membentuk taman. Hari depenuhi dengan gelak tawa dan cerita masing-masing. Si putera membuatkan puteri berasa sangat gembira dan seronok..rasa selamat dan begitu selesa. Mereka menonton wayang, berjalan-jalan di pusat membeli belah, ke makan-makan..dan lagi bersembang-sembang tentang kehidupan masing-masing.

Namun hari bahagia itu berakhir la jua..si gadis pun berasa kecewa kerana terasa hari begitu pantas sekali berlalu..maka pulanglah mereka ke rumah masing-masing setelah puas bercanda dan bergembira seharian. Dalam perjalan pulang, si puteri berasa ragu-ragu...kenapa???

Entah kenapa hatinya berasa apa yang dirasakan bukanlah cinta, kerana menurutnya..'electric shock' itu tiada..pelik? bgaimana rasanya cinta..? dia akui di berasa selesa dengan si jejaka, berasa selamat dan tenang..tapi kenapa 'kejutan itu tiada? Apa sebenarnya perasaannya terhadap jejaka? Kawan kah?

Lantas, dia bertanya pada temannya..kata temannya..cinta itu x semestinya perlu kejutan eletrik pada hati..hadirnya dia membuatkan kita rasa selamat dan tenang. Rasa yakin bahawa dia akan selalu ada bila kita perlukan dia. Apabila kita tersepit, susah hati, kecewa dia sentiasa ada memegang erat keyakinan diri dan membuatkan kita bangun semula dengan tiupan semangat kasihnya. Itulah 'cinta'..

6 comments on "Kisah si Puteri II"

cik intan on August 11, 2008 at 10:06 PM said...

"Itukah cinta?" tanya sang puteri sambil menggosok2kan idungnyer..

buc on August 11, 2008 at 10:13 PM said...

nk lagi...klu ada gambaq2 lagi menarik...nk sgt tgk puteri tu..ahahha

wek yaH mula berleter... on August 11, 2008 at 10:34 PM said...

jawapan itu tny kat cik intan buc..haha~

buc on August 11, 2008 at 11:37 PM said...

cik intan sepp...xmau bgtau...

cik intan on August 13, 2008 at 8:30 PM said...

tuan puteri kate gambaq masa kejadian takde... dierang nyorok dari paparazi.. hahahah!

ala buc..jejaka yg konon ranum tu tak ensem pun..takyah la ko tgk...haahah..

**aku PA tuan puteri..

cik intan on October 13, 2008 at 11:01 PM said...

YOU HAVE RECEIVED A BUTTERFLY AWARD!

cek ler blog aku weh...

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Followers

 

Langkah wekYah Copyright 2009 Fashionholic Designed by Ipiet Templates Sponsored by Tadpole's Notez