Thursday, December 4, 2008

t0m yam 'pok tek'??


Hoho..macam nak pecah perut aku kekenyangan..arGhh...makan steamb0at ari 2 p0n x mcm nie...sampai aku nak tid0 p0n x senang..mmG x leh tid0..sbb perut aku dah besar mcm ala-ala orG nGandung 3 bulan..isk..isk...inilah bahana d0k kat umah..keja aku makan..dan maakan lagi..

Semalam patutnya abah ajak makan mee udang kat sg.dua..lepas2 ptg dia balik..ubah plan plak..kata pilih nak p air panas leg0ng ke..nak ke mee udang..aku kata dua2..hahaha~ tamak kan aku nie..ngee..ngee..bila lagi..abah aku asyik keja je siang malam..hari cuti p0n keja jugak..bukan x dak duit..tapi mmG dia ada penyakit gila kerja..

Ok..berbalik topik tadi...sekali ada hal plak. Plan ditangguh hingga ke pkul 10..sekali dah malam..adik aku p ulu legong naik bus..rombongan..ramai gila manusia..trus abah aku kata..ishh..abah x mau la p..rmai sgt org..p sungai dua makan mee udang p0n x jadi jugak..sebab dah lambat..ad0ii..last2..p makan kedai ala-ala masakan siam kat depan taman peruda.

Nasib la makan best..abah order ikan stim masak lem0n..kerabu sotong, tom yam 'pok tek'(pekajadah 2 laa) dengan udang tepung (besar2 udang dia). Perghh..layan beb..tom yam dia mmg best si0t..rasa tom yam..tapi ada + rasa rempah2 lagi...ada sotong, udang, ketam , ikan, dengan lala...mmg x leh lupa la rasa dia..puas ati. ikan stim dia mmg jugak sgt best..kesedapan mmg x yah cakap la..tapi malang la tak dpat nak kongsi gmbr sebab aku mmg x bawak kamera..slalu lalu kedai 2, org kata best..tapi jugak mahal..mana la aku nak masuk kan...p dgn ayahanda sendiri x yah nak ssh ati pikir kena bayar..kah..kah..

Akibatnya, aku naik je keta trus rasa sukar nak bernafas...ad0ii..ape mcm nak meletup plak perut aku nie..nyesal plak aku g hentam air kelapa abah aku tadi..dekat separuh aku sedut..dengan hirup kuah tom yam lagi..balik 2, aku duduk je..trus rasa apa yg makan nak kuar balik..2 la..rasulullah penah cakap jangan makan melampau2..makan sekadar kenYang..agaknya..ini la penyakit umat zaman nak kiamat nie..makan berlebih2..

Lepas ni, aku nye usaha nak tambah berat badan akan aku jalankan dengan lebih efektif..isk..isk..sekarang nie..diet kuruskan perut dulu..huhuhu~

Lupa nak cakap..ada satu lagi tom yam yang nama dia mmg pelik..to yam 'choy kok' kalau x silap aku la..begitu la nama dia..ni kena try nie..aku asyik tnay solan 2 kat abah aku..ape beza dua tom yam 2..abah aku p0n..punya lama dia diam pikir..agaknya tgh ingat kot..last2 soalan aku tetap x dapat jawapan..isk..isk..

Ape p0n..ini la lebih kurang gambaran tom yam 'pok tek'yang aku makan 2..mmg sebijik kecuali ketam dia tertimbul-timbul..yumm..ad0yai..mcm mana nak diet nie..isk.


2 comments on "t0m yam 'pok tek'??"

cik intan on December 4, 2008 at 7:37 AM said...

makan salad tepi kolam klcc sambil berbaju kurung pastu ngintai awek pakai skirt pendek tapi muke pecah lagi best...! haahahahah!!

wek yaH mula berleter... on December 4, 2008 at 9:15 PM said...

hahaha~ what a life...

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Followers

 

Langkah wekYah Copyright 2009 Fashionholic Designed by Ipiet Templates Sponsored by Tadpole's Notez