Tuesday, August 9, 2011

puasa kali ini..


 Salam ramadhan kepada semua wahai peminat ku..hehehe~

Maafkan saya kerana menyepi...bukan sengaja..otak terlalu banyak merancang itu ini..menyesuaikan diri dengan pekerjaan baru yang memerlukan perhatian psikologi tahap tertinggi yang aku ada...haha..sori melalut lagi...

Well, the truth is..this is my work..oopss..jangan tekej0t..sy masih seram bila tgk darah...tapi soon..maybe i will be ok..x tau la bila...meremang bulu roma, menggigil pegang blood beg yang masih panas lepas donation 2...luckily i bkn nurse..klu i nurse yang bleed orang..jahanam duit government bay0r nurse mcm aku..hahaha..

aku ni pro jer..atau dlm erti kata yang panjang lebar...pen peg penerangan...bertugas di hospital kulim unit transfusi darah..keja den menguruskan urusan mobile@ unit tabung darah bergerak. Nak cari darah...nak cari darah....nak cari darah...sbnrnya..hospital sentiasa memerlukan darah secara berkala...s0 dinasihatkan penderma darah yang tegar ni..silalah 3 blan sekali berkunjung ke hospital atau pusat transfusi berdekatan..el0klah derma kat hospital kerajaan yea..sbb klu k0rang p swasta...dijualnyer darah korang....dah la amek free..di0rang amik untung berlipat ganda.

Klu nak tnya saya adakah sy sdh menderma yes & no...yes..sy mmg niat nak derma...tapi saya sndiri masih takut2 ayam..dan seram bila tgk darah pekat 2...nsb laa sy cuma uruskan bkn keja ngambik darah...h0hoho...~

dan ini keja sampingan sy cr duit lebih...smbil release tension..huhu

sronok ngajar bebudak nie..di0rg main..i p0n leh main skali...haha..mcm rakan sebaya jer rasa...wahahaha~

Alhamdulillah puasa kali ini lebih bermakna..hidup aku sudah mula nampak hala tujunya..benar rezeki aku sedikit lambat..jikalau mahu dibezakan dengan rakan2 yang lain..namun aku bahagia..hidup aku jauh lebih tenang..aku mampu jadi diri aku sndiri..jalani cara hidup yang aku mahu...(walau sedikit tertekan di tempat kerja)..aku tahu aku perlu bersyukur..alhamdulillah ya allah...

bisnes? masih tetap berjalan..my m0m running it..with help from a practical student..x bnyk cust0mer klu ari biasa...weekend i trun la tulun..hmm...mncari pekerja yang serba boleh menguruskan kdai mmg ssh..nak plak nak cr 0rg yg blh dpercayai...lagi la ssh..al mklumlah..inilah dunia bisnes..kadg2 bila fikir..ini sajalah perjuangan amal bakti kami untuk agama..sbbnya, rmai customer yg dtg berharap supaya kdai x dtutup..x bnyk salun muslimah yg boleh mereka tuju..lagi pula...jika difikir keuntungan..mmg x seberapa yang diperoleh setiap bulan..ikhlaskan hati..alhamdulillah..biarlah i berjalan selagi mampu diuruskan...

0 comments on "puasa kali ini.."

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Followers

 

Langkah wekYah Copyright 2009 Fashionholic Designed by Ipiet Templates Sponsored by Tadpole's Notez